07 August 2011

Sehari Bersama Muqri Qayyum

Hari yang dinanti2kan telah tiba. Lepas sahur je aku x dapat nak tito sebab takut nanti kalau aku tito qayyum datang sapa lak yang nak jaga kan. Sambil2 tunggu aku dew gak terlelap2. Mak cakap qayyum datang pukul 8pg tu yg beria2 aku duk tunggu depan pintu. Tapi bila dah kul 8 xdew lak. Pastu mak cakap xpew la mak nak pergi pasar jap. Nanti kalau “dia” datang ko jaga la dia jap. Mak aku dah g selama setengah jam pown dia x datang2 lagi. Lepas mak aku cakap dia datang pukul 10 leby aku pown elek2 tengok katun arh dulu. Yela ari sabtu kan dew cite conan hahaaaa.
Tepat pukul 10 suku si qayyum pon sampai. Hah pew lg semua la kerumun dia. Mak abah pown join sekaki gak. Yela anak dia dah sampai kan. Terubat rindu kat qayyum jap. Masa dia datang pagi tu badan dia dedar cikit. Jumpa mak abah jew teros kebah. Qayyum pown rindu kt mak abah juga la 2:D
Bila si dak tecik qayyum dah datang semua keje pown x jadi nak wt. Time tengahari aku titokan si qayyum last2 parents aku yang tito dolu barula si qayyum. Lagipun mak tengah kumpul tenaga nak masak untuk buka kat rumah atok ptg t. Aku pown tolong sikit2 jew sebab mak suruh aku yg jaga si qayyum.
Dalam pukul 6 ptg kteowg 1 family gerak g rumah atok. Kteowg angkut sekali si dak tecik 2. Dah mintak permission ngan family dia pown. Nasib baek la kan akak dia yang garang tu x marah. Aku nie pown takut gak ngan dak kecik. Nanti x pasal2 lak dia x bagi kteowg 1 family jumpa ngan qayyum. Sampai kat rumah atok aku g la bentangkan tilam kteowg bwk dari rumah. Ni la dialog antara aku ngan atok.

Atok : long, npew bentang depan tv sgt. Nanti kte alihkan la kerusi ni supaya luas ckit”.
Aku : xla dpn sgt atok. Ok la nie. Lagipun nak tengok tv
Atok : isyk boleh ke guna cadar cm2 nak letak makanan?
Aku : (sambil gelak). Atok akak bukan nak letak makanan kt atas cadar nie. Akak nak letakkan
adik akak kt atas tilam nie hah
Atok : hah xkan la si sufi 2 dah beso2 nak tito atas tilam nie. Suruh jela dia masuk dalam bilik
tito.
Aku : (aku pown berlari ke luar amik si qayyum).
Atok : Anak spew lak yg ko bwk nie mah(pangilan utk mak)?
Aku : Cucu atok la. Tp ni cucu instant. Teros2 dapat yg dah beso hahaaaa
Atok : Spew nama dia ni??
Aku : Nama dia Muqri Qayyum tok.
Atok : Hah!! Vaqum?
Aku : Hah?? Hihiiiiiii


Sepanjang berada kat rumah atok qayyum boleh masuk ngan smua owg. Alhamdulilah semua orang boleh terima kdatangan dia. Mana x nye asyk duk gelak jew dari datang sampai nak ke balik. Kteowg balik pown lewat gak dari rumah atok dalam pukul 9 suku cm2 la. Then masa otw g hantar qayyum balik mummy qayyum mcg tanya kteowg kt ne. nasib baek la mase mummy qayyum mcg 2 kteowg dh nak sampai dpn uma dia hihiii. Takot la nanti parent qayyum x bagi bawak qayyum datang rumah lagi. Pape pown thanks to cikgu Liza sbb bagi kteowg pinjam qayyum utk 1 hari & mintak maaf sebab hantar lambat. Yang penting kteowg dapat jmpa qayyum lagi. Sayangggggg adik qayyum muuahhhhh:D

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...