19 January 2015

PTPTN: Ujrah..

Assalamualaikum w.b.t.

Hujung tahun lepas aku dapat advice from one of kawan dari batch degree. Dia kerja dekat ptptn. Ikutkan benda pertama aku nak tanya pasal nombor pinjaman je tapi alih-alih dia suruh aku setelkan buat ujrah.


Before this, aku pernah dengar dari member-member suruh jangan buat ujrah tapi x ingat pasal apa. So aku tak ada la buat ujrah tu. Tapi bila member tu terangkan semua macam tergerak hati nak buat terus ujrah tu. Lagipun dah alang-alang degree dah buat ujrah better aku buat diploma pon ujrah. Member aku pon ada cakap better buat ujrah before masuk tahun 2015 sebab after 2015 diorang akan charge siapa yang nak buat ujrah. Pasal benda ni aku tak sure la betul ke idak ye. Kita tunggu jela dari pihak PTPTN yang confirmkan sendiri.



Memandangkan masa aku datang PTPTN untuk apply ujrah aku tak bawak setem hasil, so diaorang suruh datang balik after sejam. Borang permohonan aku tak ada masalah so boleh siap dalam masa sejam je. Tapi tula kan. Memang tak dapat la nak tunggu sejam dekat situ je. So aku decide nak datang nanti je and bawak sekali setem hasil. Alhamdulillah semuanya dapat setel masa tahun baru (1/1/2015). Ini adalah antara wishlist aku untuk tahun ni. ^_^

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...