05 September 2011

1 Syawal di Rumah Atok & Wan


Yeah2 dh raye hihii. Setelah sebulan berpuase menahan lapa & dahaga akhirnya aku ditemukan kembali dengan bulan syawal yg mulia. Walaupun aku bangun ckit lewat pada pagi 2 tapi aku still sempat sediakan sarapan atok sebelum atok g sembahyang raye di masjid sungai udang. Pagi raya 2 macam2 aku kena buat sebelum mak & mak ngah sampai.
Selepas sembahyang raye baru fmly aku & mak ngah sampai uma atok. Macam biase lor. Acara dimulakan dgn makan2 dulu baru acara maaf bermaafan. Yela perot kosong perlu isi dulu. X sampai 10minit lps acara bermaaf maafan, tetamu pown datang satu persatu ke rumah atok n wan. Memang x menang tangan la kteowg duk layan tetamu yang datang. Lauk2 yg mak & makngah masak utk pagi raya abis pada wktu tghari. 2 ssuatu yg sungguh x disangka. Raye sblm2 nie lauk abis dalam wktu ptg tp tahun nie smua lauk laku sampai abis licin licau hihii. Alhamdulilah dapat jugak aku berari raya bersama keluarga tersayang wlpn x dpt bersama yg tercyg pada pg raye.

4 comments:

  1. huhuuuhhhuuuhhh.....T_T....sedih....meriah tol raye owng tu...tpi pape pon bju raya lawa...n nampak cum mcm lemang y bru dibakar...huhuhuu:P

    ReplyDelete
  2. huhuu mmg la meriah..nme pown raye kn..spew yg cm lemang??

    ReplyDelete
  3. sape lg makcik sarah la...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...